سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش سئو و بهینه سازی

تکنیک های سئو چیست؟

    نظر

سئو چیست؟ آموزش کامل مفاهیم SEO + چک لیست

فهرست مطالب

SEO مجموعه ای از وظایف برای بهبود رتبه بندی یک وب سایت در نتایج جستجوی Google است. سایتی که در زمینه سئو کار نکرده است مانند این است که انسانی در ته چاه تاریک گیر کرده باشد و هر چقدر فریاد بزند هیچکس صدای او را نمی شنود.

 

وب سایتی که در اولین نتایج یا حداقل در صفحه اول نتایج جستجو ظاهر نمی شود ، دقیقاً همان وضعیت انسانی را دارد که در ته چاه گرفتار شده است.

 

 

 

پاسخ به این سوال که SEO چیست آسان است ، اما بدون دانستن نکات و روش ها ، SEO به یک افسانه در ذهن شما تبدیل خواهد شد. سئو اصلا افسانه نیست. در حقیقت سئو اصول و فنونی است که هرکسی می تواند بیاموزد.

 

بنابراین با خواندن این مقاله ، اولاً ، یک نمای کلی از سئو را مشاهده خواهید کرد ، ثانیا ، هیچ کس نمی تواند شما را با صحبت در مورد سئو فریب دهد.

 

در این مقاله ، ما در مورد تکنیک های مختلف SEO (به عنوان مثال کلاه سفید ، کلاه سیاه و کلاه خاکستری) صحبت خواهیم کرد ، با SEO داخلی و خارجی و نکات مهم هر یک آشنا خواهیم شد. سرانجام ، ما لیستی از الگوریتم های مهم Google را ارائه داده و یک فایل چک لیست SEO را برای شما آماده کرده ایم.

 

من به شما پیشنهاد می کنم چک لیست سئو را که برای شما در نظر گرفته ام همین حالا یا پس از مطالعه این مقاله بارگیری کنید و در صورت امکان آن را چاپ کنید. با استفاده از این چک لیست می توانید کارهای SEO را به طور منظم برای سایت خود انجام دهید و آن را در انتهای هر بخش علامت گذاری کنید.

 

این SEO به چه معناست؟

 

 

بگذارید مستقیماً به سراغ اصل مطلب بروم و تعریف ساده SEO را به شما بگویم. کلمه SEO از کنار هم قرار دادن حروف اول کلمات Search Engine Optimization گرفته شده است. بهینه سازی موتور جستجو به چه معناست؟ یعنی:

 

"بهینه سازی موتور جستجو"

 

بهینه سازی موتور جستجو مجموعه ای از تاکتیک ها و دستورالعمل ها است که اگر به درستی انجام شود ، می تواند موقعیت سایت را در موتورهای جستجو (به ویژه گوگل) بهبود بخشد ، بازدید سایت را افزایش دهد و بازدید بیشتری ایجاد کند.

 

چرا سئو مهم است؟

تعداد کاربرانی که از طریق گوگل نیازهای خود را جستجو می کنند روز به روز در حال افزایش است. طبق آمار رسمی سایت گوگل ، روزانه بیش از 3.5 میلیارد جستجو در گوگل انجام می شود. اکنون می توانیم به راحتی درک کنیم که چرا بیل گیتس می گوید:

 

اگر تجارت شما آنلاین نیست ، به زودی از مسیر شکست خورده خارج خواهید شد.

 

بنابراین کاربران (مشتریان بالقوه شما) اعتماد زیادی به گوگل دارند. حال بگذارید این بحث را با مثالی ادامه دهم.

 

تصور کنید که یک فروشگاه اینترنتی موبایل دارید. با استفاده از آمار اصطلاحات جستجوی گوگل ، متوجه می شویم که افراد روزانه حدود 8000 بار با عبارات مختلف به دنبال "خرید از طریق تلفن همراه" یا عبارات مشابه هستند.

 

این یک آمار عالی است. این بدان معنی است که ماهانه 8000 نفر قصد خرید تلفن همراه را دارند و به دنبال مکانی برای خرید تلفن همراه در اینترنت می گردند.

 

اکنون یک س :ال: وقتی در Google چیزی را جستجو می کنید ، پاسخ س orال یا نیاز خود را در کجا می یابید؟ بسیار نادر است که در اولین نتایج یا سرانجام در صفحه اول آنچه را که بدنبال آن هستیم ، پیدا نکنیم.

 

بنابراین اگر سایت شما در صفحات سوم ، چهارم (و بالاتر) نتایج جستجو است ، به سختی کسی می تواند شما را پیدا کند یا حتی در مورد وب سایت شما اطلاعاتی کسب کند. در واقع شما 8000 مشتری بالقوه خود را که مستقیماً به دنبال شما بودند از دست دادید.

SEO فرآیندی است که به Google کمک می کند سایت شما را شناسایی کند ، زمینه فعالیت شما را بفهمد و سایت شما را بر اساس کلمات کلیدی مرتبط مانند خریدهای تلفن همراه در بالای نتایج جستجو قرار دهد. در واقع سئو به افزایش بازدید سایت شما کمک می کند.

 

البته لازم است در اینجا به نکته ای اشاره کنم. درست است که گوگل یک موتور جستجو است و کلمه موتور هیچ ویژگی انسانی را بر نمی انگیزد. اما گوگل خیلی موتور نیست. به این معنا که افراد به خود اجازه نمی دهند موتور باشند و بر اساس عوامل مکانیکی و مکانیکی کاملاً رتبه بندی می کنند.

 

اکنون این هوش مصنوعی است که نتایج را درجه بندی می کند. این خبر خوبی برای کسانی است که کارهای درست را انجام می دهند و خبرهای بد برای کسانی است که می خواهند گوگل را دور بزنند. در ادامه خواهید فهمید چرا.

 

انواع تکنیک های سئو و توصیه های لازم!

خوب است بدانید که متخصصان تکنیک های سئو را در سه گروه مختلف دسته بندی کرده اند. این گروه ها عبارتند از: سئو کلاه سفید ، سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری.

 

سئو کلاه سفید: ما واقعاً خوب هستیم!

SEO کلاه سفید به تکنیک هایی گفته می شود که مطابق با قوانین تعیین شده توسط موتورهای جستجو انجام می شوند و باعث می شوند سایت به طور طبیعی در صفحه نتایج گوگل رتبه بندی کند.

 

فرآیند SEO کلاه سفید که بهترین و مناسب ترین روش سئو است ، یک شبه انجام نمی شود و شما را ملزم می کند تا مدت زمان مشخصی روی سایت خود به طور مداوم کار کنید. این شما را به دیگران نمی دهد.

 

واقعاً ، تعجب نکنید اگر به جای سئو کلاه سفید ، SEO اخلاقی می شنوید ؛ از آنجا که این روش مبتنی بر اخلاق ، صداقت و درستی است ، به آن SEO اخلاقی نیز گفته می شود.

 

سئو کلاه سیاه: ما وانمود می کنیم بسیار خوب هستیم!

در مقابل سئو کلاه سفید سئو کلاه سیاه قرار دارد. چه مفهومی داره؟ به عبارت دیگر ، بر خلاف سئو کلاه سفید ، سئو کلاه سیاه سعی در فریب موتور جستجو ، بهره برداری از نقاط ضعف آن و دور زدن قوانین آن دارد.

 

این روش سئو ، برخلاف روش قبلی ، خیلی سریعتر نتیجه می گیرد. اما این اثر دائمی نیست و گوگل بی فایده نیست که آن را فریب دهد! Google دائماً در حال به روزرسانی و معرفی الگوریتم های جدید است و دیر یا زود می تواند دست شما را بخواند.

 

بنابراین شاید چند روز شما مقام اول گوگل را بدست آورید ، اما ممکن است به زودی در معرض دید قرار گیرید و از صحنه وب ناپدید شوید.